Результат торгів станом на 07.07.16: Техсировина для ВТП мл EXW: 589.00 (+77.2%) | Техсировина для ВТП тополя EXW: 488.91 (+13.57%) | Техсировина для ВТП тл EXW: 360.00 (-59.86%) | Техсировина для ВТП сосна EXW: 649.84 (+11.68%) |

З новим тендером, Ігоре Валерійовичу! (Економічна правда)

Суспільством гуляє образ захисника-олігарха, який кинув усі свої справи, аби захистити прифронтову Дніпропетровську область від сепаратистів.

Втім, з упевненістю можна сказати, що, крім державних справ, Ігор Коломойський не забуває і про свій бенефіт.

На Дніпропетровщині школи, лікарні та державні підприємства масово купують пальне на тендерах у фірми "Авіас" Коломойського, глави Дніпропетровської ОДА.

Відтак, є підстави вважати, що тендери відбуваються з порушенням принципу конкурентності.

Ціна питання

Згідно з "Вісником державних закупівель" протягом 2014 року ТВФ "Авіас" отримала контрактів на постачання пального у Дніпропетровській області за бюджетні кошти на 137,7 млн грн проти 108,6 млн грн у 2013 році. Найбільшими партнерами фірми Коломойського стали саме бюджетні установи.

Наприклад, комунальне підприємство "Дніпроводоканал" у травні уклало контракт з "Авіас" на 13,4 млн грн. Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф у липні підписав угоду на 10,03 млн грн.

Багато контрактів "Авіас" зібрала на тендерах, що проводять для перевезення дітей. На пальному Коломойського їздять школярі щонайменше дев'яти районів Дніпропетровщини. Складається враження, що "Авіас" монополізувала цей ринок. Загалом відділи освіти уклали з фірмою контрактів більш ніж на 14 млн грн.

Не цурається Коломойський торгувати і з адміністрацією, яку очолює. В середині грудня департамент взаємодії з правоохоронними органами, цивільного захисту та оборонної роботи Дніпропетровської ОДА уклав з "Авіас" два контракти на більш ніж півмільйона гривень.

Слід зауважити, що контракт з бюджетною установою не завжди приносить прибуток. Державний та місцеві бюджети - дефіцитні, тож комусь з контрагентів грошей не вистачить. Такі ризики відлякують бізнес від закупівель, але "Авіас" продовжує брати участь у ризикованих тендерах.

Зважаючи на існуючий курс долара, можна упевнено сказати, що в кризовий воєнний 2014 рік "Авіас" утримала обсяги виграних закупівель на рівні 2013 року. Схоже, державна посада Коломойського є гарним запобіжником від бюджетних невиплат фірмі "Авіас" та іншим структурам "Привату".

З перших днів на посадах у Дніпропетровській ОДА команда Коломойського оголосила про встановлення жорсткого контролю за тендерами в області

Новий глава області - старі схеми

В кінці березня 2014 року ліва рука Коломойського Геннадій Корбан сповістив журналістів, що обласний очільник бере під контроль бюджетні витрати краю, щоб зламати корупційну систему під час проведення державних закупівель.

"Треба зрозуміти і виявити цю корупційну складову. Не можна звалювати на когось одного. Це була система, яку ми ламаємо", - підкреслив Корбан. Проте, є  підстави стверджувати, що команда Коломойського не зламала систему, а очолила її.

Під час підрахунку контрактів, укладених з "Авіас", виявилася цікава тенденція. З червня 2014 року спаринг-партнером фірми на державних закупівлях виступало нікому невідоме ТОВ "Т.О.Н.". Як відомо, для проведення конкурсу потрібно щонайменше два учасники.

Останні три роки ринок закупівель через корупцію і дефіцитні бюджети втрачав популярність серед бізнесу. Наприклад, експерти Центру політичних студій та аналітики підрахували, що на Дніпропетровщині зірвалося близько третини запланованих на осінь закупівель: на них ніхто не прийшов.

Втім, коли учасник закупівель впевнений, що кошти в держави виб'є, тоді на торги запрошуються "прокладки" чи фірми-фантоми - задля кількості. Звичайно, така схема незаконна. Вона підриває основи ринкової конкуренції, на яких тримаються благополучні економіки США та ЄС.

Автор перевірив останні десять тендерів, у яких перемогла "Авіас". На всіх торгах поважну фірму Коломойського супроводжувало ТОВ "Т.О.Н.". Розслідування показало, що ця фірма має спільні координати із структурами "Привату".

У державному реєстрі юридичних осіб ТОВ "Т.О.Н." знаходиться за адресою Дніпропетровськ, вул. Карла Лібкнехта, 11. За інформацією сайту ТВФ "Авіас" за цією ж адресою знаходиться офіційна торговельна точка "Авіас".

На сайті Держгірпромнагляду міститься інформація про перелік дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки.

Один з них виданий ТОВ "Т.О.Н." на проведення робіт у вибухопожежонебезпечних зонах на АЗС, які розташовані за адресами Дніпропетровськ, вул. Курчатова, 3, вул. Курчатова, 5, вул. Героїв Сталінграда, 24-З. Всі АЗС, на яких працює "Т.О.Н.", входять у структуру "Авіас".

Таким чином, глава ОДА, який оголосив війну корупційній тендерній системі, може сам опинитися у центрі гучного корупційного скандалу.

Автор надіслав до Дніпропетровської облдержадміністрації факти, які свідчать про можливу змову ТВФ "Авіас" та ТОВ "Т.О.Н." департаменту взаємодії з правоохоронними органами, цивільного захисту та оборонної роботи. Відповідь не забарилася, і це була грамотна відповідь.

Як повідомили телефоном представники комітету з конкурсних торгів департаменту, пропозиція ТОВ "Т.О.Н." була відхилена, оскільки маловідома фірма не спромоглася надати низку бухгалтерських документів, необхідних для участі у тендерах. Зокрема, звіти про фінансовий стан та фінансові результати.

 ТОВ "Т.О.Н.", яке конкурує у тендерах з фірмою "Авіас", не має низки важливих документів

Сам тендер не скасували, бо в ньому взяли участь чотири фірми. Крім "Авіас", яка перемогла, та "Т.О.Н.", яке "вилетіло", були ще "Вог рітейл" і "Нєфтек". Тож конкурентний принцип - два і більше учасники - був дотриманий.

Проте, відповідь департаменту взаємодії наштовхнула на інші логічні думки. Чи надало необхідні документи ТОВ "Т.О.Н." в інших тендерах, у яких брало участь разом з "Авіас" лише удвох? Знайти відповідь на це питання можуть Антимонопольний комітет та Мінекономрозвитку.

Джерело: Економічна правда